Oppgave 3: Analyse av biografisk utgivelse

15 apr

Skriv en analyse av en biografisk eller selvbiografisk utgivelse. Bruk litteraturen du finner i pensumforslaget som grunnlag for analysen. Maks 15000 tegn. Skriv dessuten en kritisk reflekterende faglogg om arbeidet med teksten knyttet til teori fra pensum. Maks 15 000 tegn. Legg oppgaven ut på bloggen din og send den dessuten på mail til din skrivegruppe innen 13. april 2012 kl. 08.00.

Hvem skulle trodd at en slik tilsynelatende enkel og rett frem oppgave skulle volde så mye hodebry? For jeg innrømmer det gjerne med en gang: Det har vært en påkjenning. En maraton av en øvelse. Jeg har vært på dypt vann. Fått kalde føtter. Blitt varm om ørene. Ikke sett teksten for bare ord. Følt meg dum. Angret. Bitt tennene sammen. Holdt ut. Læringskurven har vært bratt. Det har kostet. Sånn kan det gå når man blir med på leken. Men nå angrer jeg ikke lenger. Tror jeg.

Resultatet kan gås etter i sømmene her: Biografianalyse 2.0
Og – hvis noen skulle bli nysgjerrig eller forvirret: Boka jeg har analysert ligger ute på nett her.

For mer informasjon om hvordan jeg har jobbet, kast deg gjerne over fagloggen min her: Du er ingen uten meg, heller

– – –

OG – for ordens skyld, og for spesielt interesserte – de andre versjonene av fagloggen som jeg skrev nesten ferdig til denne oppgaven også:

3 kommentar to “Oppgave 3: Analyse av biografisk utgivelse”

  1. oguermouche 4. juli 2013 kl. 00:14 #

    Oscar Guermouche er analysert.

  2. studtorastorm 16. april 2012 kl. 13:32 #

    Mona dette er superbra. Reflekterende og grensesprengende og superpoetisk Jeg er fan

    • Mona K. Haug 16. april 2012 kl. 18:50 #

      Tusen takk for god-ord. Jeg prøver å gjøre som deg: Ta litt sjanser. Komme i kontakt med kunstneren i meg (langt, langt, langt der inne). Følge følelsene. Så vi kan gjerne utveksle fan-skap. ;o)

Legg igjen en kommentar