Et siste eventyr med morfar

20 Feb

Denne svenske kortfilmen «Morfar & jag och helikpotern til himlen» viser på en nær og varm måte forholdet mellom en gutt og hans døende morfar. Filmen varer i 14 minutter og ble sendt på Sveriges Television mandag 18. februar. Den kan ses på SVT Play frem til 18. mars. Der ligger det også et intervju med filmskaperne Åsa Blanck och Johan Palmgren.

Se Morfar & jag och helikoptern til himlen her.

3 kommentar to “Et siste eventyr med morfar”

  1. Berit Rusten 22. februar 2013 kl. 10:50 #

    Det var altså denne filmen jeg syntes var bra. Min kommentar havna under enforespørsel om Sugarman, som også er bra og anbefales.

  2. markildmaster 21. februar 2013 kl. 11:42 #

    For en vakker dokumentar, Mona! Jeg skulle jo egentlig ikke se den nå, skulle gjort noe helt annet, men jeg klarte ikke la være… Det er ikke mye som sies med ord her, men for et språk av bilder og lyd og ikke minst alt som dirrer midt imellom… Takk for tipset!

    • Mona K. Haug 21. februar 2013 kl. 13:08 #

      En av de store fordelene med korte filmer, er at det er lett å skvise dem inn på programmet. Dessuten er jeg jo som kjent opptatt av mindre formater enn helaftensfilmene (se for eksempel min oppgave nr 2) og mener det er mulig å både si mye og gjøre inntrykk på kort tid også. Dette er et strålende eksempel i så måte. :o)

Legg igjen en kommentar

