Hvordan kan vi lære smartere?

16 Oct

Jeg er opptatt av kunnskap og læring i alle former, både formell og uformell, poenggivende og alt annet. Som mor er jeg også opptatt av at barna mine skal lære det de trenger for å få et best mulig liv på alle måter, ikke bare mens de går på skolen, men også etterpå. Læring handler nemlig ikke bare om det som skjer på skolebenken. Læring foregår over alt og hele tiden. Læring er en livslang prosess, med nye muligheter hver dag.smart-laering

En av disse mulighetene er nettkurs. Våren 2016 deltok en av mine kolleger på NTNUs nettkurs Smart Læring og fortalte entusiastisk om hvor interessant det var. Da kurset ble satt opp på nytt i høst, bestemte jeg meg for å bli med.

Kurset er et etterutdanningstilbud som arrangeres som MOOC (massive open online course). Det har som mål at deltakerne skal utvikle forståelse for hvordan digitale tjenester kan endre organisasjoner og arbeidsprosesser og bli bedre i stand til å planlegge og gjennomføre digitale læreprosesser. De som ønsker det, kan ta eksamen i etterkant av kurset og få 7,5 studiepoeng hvis de består. Det har jeg planer om å gjøre :-)

Les mer om kurset her.

Hvorfor blogger jeg?
Jeg blogger mest fordi det er pålagt i studiene jeg har deltatt i og blogger sjelden utenom studiene. Men jeg følger en del blogger jeg opplever som nyttige i jobbsammenheng, særlig innen kommunikasjon og formidling.

 

Legg igjen en kommentar

